- Start
- Aktualności
- 2022
- Komunikat Dyrektora w spr. możliwości odbioru dok. med.(aktywna)
Komunikat Dyrektora w spr. możliwości odbioru dok. med.
Olsztyn, dnia 17 stycznia 2022 roku
Komunikat Dyrektora
Miejskiego Szpitala Zespolonego
w Olsztynie
w sprawie: możliwości odbioru dokumentacji medycznej indywidualnej wewnętrznej przewidzianej do zniszczenia
Dyrektor Miejskiego Szpitala Zespolonego w Olsztynie - stosownie do art. 26 ust. 1 i 2 oraz art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 849) informuje, że planowane jest brakowanie dokumentacji medycznej indywidualnej wewnętrznej pacjentów:
• urodzonych w tut. Szpitalu w 1999 roku,
• leczonych w oddziałach Szpitala w 2001 roku,
• zmarłych w tut. Szpitalu w 1991 roku.
Dokumentacja indywidualna wewnętrzna przewidziana do zniszczenia może zostać wydana na wniosek:
• pacjenta,
• przedstawiciela ustawowego pacjenta,
• osoby upoważnionej przez pacjenta.
Dokumentacja zmarłych w tut. Szpitalu przewidziana do zniszczenia może zostać wydana na wniosek:
• osoby upoważnionej przez pacjenta za życia,
• osoby, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym,
• osoby bliskiej, chyba, że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.
Osoby zainteresowane uzyskaniem dokumentacji medycznej będą mogły odebrać przedmiotową dokumentację po uprzednim złożeniu wniosku w Sekretariacie Dyrektora Miejskiego Szpitala Zespolonego w Olsztynie przy ul. Niepodległości 44, tel. 89 532-62-63 lub Archiwum Medycznym, tel. 89 532-63-00 w terminie 30 dni od ukazania się niniejszego komunikatu. Po w/w terminie dokumentacja medyczna zgodnie z procedurą zostanie przeznaczona do brakowania (zniszczenia).
DYREKTOR
Miejskiego Szpitala Zespolonego w Olsztynie
Marian Stempniak
Data publikacji: 18.01.2022